Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli upravit odkazem ve spodní části stránek.

Vše o nákupu » Reklamační podmínky
Reklamační řád a záruka



Reklamaci na zakoupené zboží se uplatňuje u prodejce, u kterého byla věc zakoupena dle §2172, zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Upozorňujeme, že pro řádné a včasné řešení reklamace je osoba reklamující zboží povinna předložit relevantní doklady prokazující zakoupení zboží u spol. MabilMobil s.r.o. Tento dokument může být např. řádně vyplněný záruční list s přesnou identifikací výrobku – datum zakoupení, sídlo provozovny, informace umožňující identifikaci výrobku (výrobní číslo - imei) nebo doklad o koupi apod.

Kupující má právo na reklamaci v případě, že má zboží vadu při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později nebo i v případě později vzniklé vady, která vznikla porušením povinnosti prodávajícího nebo v případě vady, která se projeví v záruční době.

Záruční doba je dvouletá, pokud výrobce zboží neposkytuje záruku delší. Pak platí tato delší záruka.

V případě vady zboží a uplatněné reklamace, se rozlišuje, zdali-je tato vada podstatným či nepodstatným porušením smlouvy. Při podstatném porušení smlouvy (viz čl. IV Obchodních podmínek) má kupující právo:

  • na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
  • na odstranění vady opravou věci,
  • na přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • na odstoupení od smlouvy


Kupující má povinnost sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil, a tobez zbytečného odkladu po oznámení vady. Nezvolí-li si kupující svéprávo včas – tedy neprodleně po zjištění vady, považuje se vada zanepodstatné porušení smlouvy a kupující pozbývá právo na odstoupení od smlouvy a dodání nové věci bez vady nebo dodání chybějící věci. Zbylé dvě práva mu zůstávají. Právo kupujícího, který je spotřebitel, na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve 14 denní lhůtě od dodání zboží zůstává shora uvedeným nedotčeno. Vrácení zboží do 14 dnů je možné pouze při nákupu přes internetový obchod.

Kupující nemůže odstoupit od smlouvy ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel, s výjimkou případů uvedených v ust. §2110 zák. č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.

Neoznámí-li kupující vadu výrobku (neprovede-li reklamaci výrobku) bez zbytečného odkladu poté, co vadu mohl při dostatečné péči zjistit, a to nejpozději do 2 let po odevzdání zboží, nemá právo z vadného plnění, tzn. pozbývá veškerá práva uvedená v předešlém odstavci.

Práva z vady a záruky se uplatňují o prodávajícího, který provede vyřízení reklamace, a to v objektivně co nejkratším termínu. Pokud je kupující spotřebitel, vyřídí prodávající reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dnů. V ostatních případech je délka vyřízení reklamace závislá na dalších vlivech, které nemůže prodávající ovlivnit (např. délka opravy zboží v servisním středisku, čekání na náhradní díl od výrobce … atp.).

Ve věci řešení reklamovaného výrobku s cílem odstoupení od kupní smlouvy na základě vadného příslušenství, upozorňujeme, že ačkoli se jedná o součást balení, záruka se posuzuje u každé této součásti (dále jen jednotky) ZVLÁŠŤ*. Platí tedy, že pro nárok na odstoupení od kupní smlouvy musí být všechny vady shledány v jednotce mobilního telefonu. Do nároku na odstoupení se nepočítají reklamace příslušenství.

Vznikne-li spotřebiteli nárok na odstoupení od kupní smlouvy, řešíme jen jednotku, pro kterou vznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy, poněvadž nic nebrání zákazníkovi v tom, aby mohl výměnou dané součásti za jinou, či koupí jiného třeba neoriginálního dílu pokračovat v užívání mobilního telefonu. *Tento postup je logický - např. poškozením HandsFree sady nevzniká důvod pro výměnu celého přístroje a recipročně - utržením kabelu sluchátka HandsFree sady nezaniká záruka na samotný přístroj.

Společnost MabilMobil s.r.o. neručí za případné odstranění dat z mobilního telefonu při záruční opravě a následné rutinní aktualizaci SW-FW v autorizovaném servisním středisku. Totéž se týká nadstandardního příslušenství (např. ochranná folie LCD - nutnost výměny LCD autorizovaným servisním střediskem v důsledku závady).

Upozorňujeme, že pokud si kupující odmítne převzít vyřízenou reklamaci do 30 dnů ode dne, kdy musí být reklamace ukončena v zákonné lhůtě, bude účtováno spotřebiteli skladné ve výši 30Kč za každý započatý den. Neprojeví-li kupující zájem si zboží vyzvednout do doby, kdy výše skladného převýší tržní cenu reklamovaného zboží, bude zboží použito na úhradu skladného.

Záruka se nevztahuje na:

  • Neodborné nebo nesprávné použitím (v rozporu s návodem k obsluze).
  • Hrubé zacházení.
  • Nevhodné skladování.
  • Provozováním v agresivním prostředí.
  • Použitím jiného, než výrobcem schváleného příslušenství.
  • Připojením na elektrický rozvod nesprávných parametrů (napětí, kmitočet).
  • Vniknutím cizích látek do přístroje.
  • Poškození přírodními živly.
  • Vadnou funkcí sítě mobilních telefonů.
  • Mechanické poškození způsobené uživatelem (tlakem, pádem, zkrutem).
  • Nefunkčnost výrobku nesprávným postupem při jeho instalaci.
  • Opotřebení zboží vzniklé obvyklým či nadměrným užíváním.
  • Neoprávněné změny údajů v záručním listu.
  • Nedodržení správného způsobu používání.
  • Neodborný zásah.
  • Neodbornou opravu.
  • Přímo úměrnou ztrátu kapacity baterie po delším užívání, než 1/2 roku



!!!Pozor, u přístrojů s podezřením na mechanické poškození neručíme za následně vzniklé, či dodatečně projevené vady (porušení soudržnosti vnitřních komponentů či součástek přístroje) odhalené během servisního zásahu v servisním středisku, stejně tak i u přístrojů s podezřením na zasažení kapalinou s následky oxidace!!!

V případě nesouhlasu s rozhodnutím reklamace může kupující podat návrh na jeho znovu přezkoumání pro případné mimosoudní vyrovnání, prodejce však není povinen kupujícímu vyhovět, řeší každou kauzu individuálně. Kupující se může obrátit se stížností na kontrolní orgán České obchodní inspekce.

Jak postupovat a co musí reklamace obsahovat:

Název reklamovaného zboží a podrobný popis závady - zde je k dispozici reklamační protokol ke stažení - doporučujeme!
Kompletní výrobek reklamace (většinou stačí mobilní telefon a baterie, pokud se jedná o telefon jakožto reklamové zboží)
Relevantní dokumenty prokazující zakoupení produktu u spol. MabilMobil s.r.o. (např. záruční list nebo daňový doklad).
Zpáteční adresu kam zaslat vyřízenou reklamaci a kontakt na Vás(telefon, email)
Neposílat karty SIM a paměťové karty (paměťové karty zaslat jen v případě, dochází-li např. k rychlému vybíjení baterie nebo vypínání mobilního telefonu).
Při koupi jiného sortimentu, než mobilní telefon jako např. BLUETOOTH, HANDSFREE, MP3 PLAYER, NAVIGACE atd., prosíme o zaslání kompletního balení v případě reklamace.


Podání reklamace je možné pouze zasláním na adresu uvedenou níže.

Doporučujeme, zasílat doporučeně balíkem. Podací lístek z pošty od této zásilky si prosím uschovejte jako doklad o zaslání zboží k reklamaci. Nezapomeňte si zboží pojistit.

Podání reklamace je možné pouze zasláním na adresu uvedenou níže. Doporučujeme, zasílat doporučeně balíkem. Podací lístek z pošty od této zásilky si prosím uschovejte jako doklad o zaslání zboží k reklamaci. Nezapomeňte si zboží pojistit.

Reklamaci zasílejte na: MABIL MOBIL s.r.o. Na Šancích 344/70, 724 00 Ostrava - Nová Bělá nebo můžete také reklamaci uplatnit u nás v kamenné prodejně.

Máte-li nejasnosti s uplatněním práv při reklamaci, neváhejte nás kontaktovat na e-mail: obchod@rychlemobil.cz.